Dinsdag 8 september 2015 - Reisverslag uit Ballan-Miré, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 8 september 2015 - Reisverslag uit Ballan-Miré, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 8 september 2015

Blijf op de hoogte en volg Gerda

08 September 2015 | Frankrijk, Ballan-Miré

Zo, de nacht was koud, en de ochtend zo’n 8 graden, de reisbegeleiders gaan redelijk vroeg op pad en zien al een paar equipes voor hen uit…..het zal mooi weer worden, dus we gaan ervoor…..

Even het verslag van Fred en Elly:

Na een moeizame start zijn wij als volwaardige randonneurs door de Franse Campagne getrokken. We hadden een fris windje mee en de temperatuur steeg langzaam.
Het zag er vanochtend niet naar uit dat we de zon zouden zien, maar naarmate we Villandry naderden, werd het steeds beter…..
Bij Le Mitan-Bray zagen we bij een boerderij HOP langs de muur groeien…..
En verder in Savonnieres zagen we de vissen via een vistrap tegen de stroom in zwemmen, maar dat ging toch moeilijk, volgens ons.
Eindelijk in Villandry aangekomen, hebben we onder het genot van een mooi zonnetje de tuinen bezichtigd.
Het zag er mooi uit, na een flinke poos zijn we weer via de uitgang naar onze fietsen gegaan. We hebben het tochtje naar de Loire ook nog gemaakt en daar even gerust.
De terugweg was helaas tegenwind, maar wel te doen.
Het was een leuke fietstocht!

Leuk bericht, wat wel de algemene mening weergeeft, echter 2 situaties gingen niet zo voortvarend;
1) Leo zijn tandwiel van de fiets blokkeerde, op het verste plekje van de route, maar gelukkig zijn Wim en Johannes in de buurt en helpen hem…..hij kan weer fietsen, maar zijn steuntje in de rug is verdwenen……eerst op de camping geprobeerd om het euvel te verhelpen…..later naar de fietsenmaker, het tandwiel loopt nu, maar zijn motor weigert. Dus de komende dagen krijgt Leo sterke spieren !!
2) Theo en Herman trekken samen op, gaan lekker op de picknickplaats zitten kletsen en komen wat later op de route of eraf ??? 3 keer de rue de la Ballandeaux of zo…Gelukkig zijn ze in contact gekomen met Albert en Diny, en die brachten hen op de camping terug, gelukkig maar ! Ze arriveren op het moment dat onze korte briefing klaar is, maar ze worden alsnog bijgepraat !!
Weer een mooie dag voorbij!

Gerda

Als Tourmanagers bij de N.K.C. voelen wij ons als een vis in het water, en deze actieve reis langs de Loire en langs de Franse kust, met mooie fietstochten gaan we overdragen aan Leo en Chris, zodat zij deze mooie afwisselende reis nog enkele jaren kunnen begeleiden.

Actief sinds 26 Juli 2015