Dinsdag 1 September 2015 - Reisverslag uit Olivet, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 September 2015 - Reisverslag uit Olivet, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 September 2015

Blijf op de hoogte en volg Gerda

01 September 2015 | Frankrijk, Olivet

We beginnen eerst met een incident van gisteren, waar we met z’n allen van hebben meegenoten. Gerda van Rinus heeft een lossig stuur, na de fietstocht van vandaag…. Onder de borrel wordt een oplossing verzonnen en de reisbegeleiding zorgt voor de route naar de Castorama….enfin, Jan van Ina en Rinus van Gerda gaan, na het bestellen van de pizzas op de fiets……plattegrond mee….samen kwebbelend op de fiets naar de Castorama…..Nou, ze hebben vanalles gekocht, ook onder andere het goede…..maar de terugreis was een kwestie van links en rechts….beetje verkeerd, uren later gearriveerd, zelfs de pizzaboer heeft geduld met die 2 gehad…Het resultaat mag er zijn, Gerda kan weer dagen fietsen en de mannen zijn een soort Ed en Willem Bever gebleken!!!! We hebben van de Paparazzi een foto doorgestuurd gekregen!
Vannacht de ene regenbui na de andere….en sjonge 2 luifels konden daar niet tegen en zijn gehavend…..dikke pech, maar zulke dingen gebeuren….! Met vereende krachten is het opgelost!
In de loop van de ochtend, vertrokken de fietsers, de weersverwachtingen zijn niet byzonder, de middag zou regenvrij zijn…..sommigen lopen naar het Parc Floral en gaan ‘s middags naar Orléans. De prachtige Kathedraal is werkelijk gigantisch!
Om 18.00 uur zijn we op het terras, waar Agnès en de eigenaar van de wijngaard klaarstonden om onze groep wat te vertellen over de wijn van Orléans. We hebben mogen proeven en de een vindt het lekker en de ander niet, over smaak valt niet te twisten.
Al met al een leuke dag, morgenochtend maken we ons klaar voor de lange tocht naar Jargeau, een prachtige tocht!!! We duimen voor droog weer!

• 03 September 2015 - 12:29

Trudy, Schoondochter Van Jan En Ina:

Haha die Jan verdwalen? Maar knutselen en goede oplossingen is hij de beste in!

Veel plezier samen,

Gerda

Als Tourmanagers bij de N.K.C. voelen wij ons als een vis in het water, en deze actieve reis langs de Loire en langs de Franse kust, met mooie fietstochten gaan we overdragen aan Leo en Chris, zodat zij deze mooie afwisselende reis nog enkele jaren kunnen begeleiden.

Actief sinds 26 Juli 2015