Heenreis van de Reisbegeleiders...... - Reisverslag uit Gien, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Heenreis van de Reisbegeleiders...... - Reisverslag uit Gien, Frankrijk van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Heenreis van de Reisbegeleiders......

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 Augustus 2015 | Frankrijk, Gien

Hallo allen,

Aanstaande vrijdag 28 augustus ’15 begin onze reis pas, maar voor het totaalplaatje, ook even onze heenreis, en wie weet, vinden sommige deelnemers dit een mooie route!

Zondag 23 augustus 2015

Gisteren onze camper leeg en schoon ontvangen van onze zoon en schoondochter, na een reis naar Kroatië.
Wat staan er veel spullen klaar om mee te nemen, het meeste in kratten, gemakkelijk te stapelen in onze “ garage”.
Zondagmorgen 09.00 uur vertrekken we met de zon aan de hemel.
Op deze ochtend rijdt het gladjes en na een koffiepauze bij Zaventhem arriveren we bij de mooie camperplaats in de Noord-Franse gemeente Monthermé, aan de Maas rond 13.30 uur. Het weer was betrokken, en na korte tijd kregen wij de ene bui, na de andere.
Een middagje lezen is heerlijk…. Maar wel even tussen de buien door een wandelingetje gemaakt, even de benen strekken!!

Maandag 24 augustus 2015

Een regenachtige ochtend, en na een rustig ontbijt vertrokken we en omdat we nog dagen over hebben, gaan we enigszins van de route af, kan ons het schelen!! Na een paar tussenstops arriveren we op Camping Les Confluents te Migennes in de Bourgogne. Zonet vernomen dat de assistenten al op de startcamping staan in Gien. Nog even, en dan gaan wij ook!

Dinsdag 25 augustus 2015

Na een rustige nacht werden we wakker van de zon, en die bleef de hele dag voor ons schijnen. We hadden op onze planning voor vandaag: de burcht Guédelon in Treigny.
Dit gebouw wordt op de middeleeuwse manier gebouwd, met de hand en veel energie en paardenkracht. Vanaf 1996 zijn ze al bezig, het is een fascinerend gezicht om te kijken naar deze vorderingen. De moeite waard!! Rond een uur of 2 richting de plaats met de historische 7 sluizen, Rogny-les-7-écluses. We zetten de camper op een camperplaats aan het kanaal van Briare en hebben rond gewandeld en foto’s genomen.
Een mooie dag, en we hebben genoten!! Morgen een kleine afstand van 18 km naar Gien, waar de startcamping en onze assistenten al op ons wachten.
Vanavond kregen we een telefoontje van Piet, hij en zijn vrouw moeten melden dat ze niet komen. Wegens medische redenen is het onmogelijk om deze fietsreis mee te maken. Jammer, maar het is niet anders. Dus nu is het aantal 19 campers en 36 personen, die de reis gaan meemaken.

Woensdag 26 augustus 2015

Niet wakker geworden van de buurhaan, volgens ons kraait hij niet meer….
Maar de ochtend begint rond half acht en we zijn rond half negen in de starthouding.
Via tussendoorweggetjes in een mooie omgeving vinden we bij Gien een Carrefour en doen daar de boodschappen.
Rond half elf arriveren we op onze startcamping, Camping Touristique te Pouilly-le Gien, alwaar Chris en Leo al zijn en na ons ariveren Gerda en Rinus en, Jan en Elma.
Gezellig bijgekletst en het weer is prachtig!
We zijn benieuwd of we morgenochtend de kudde schapen en geiten nog over de camping krijgen……..

Donderdag 27 augustus 2015

Vannacht geregend, maar dat maakt niet uit…… vanmorgen zijn we rustig de dag begonnen, en in de loop van de dag zijn er veel deelnemers gearriveerd, zij hebben een tocht, volop regen achter de rug:
Johannes en Wobbie, Nico en Corrie, Jan en Suze, Albert en Diny, John en Marga, Wim en Henny, Herman, Kees en Anke en Rob en Gerda zijn allen in goede staat gearriveerd!!!
We hebben al heel veel gekletst en hebben met veel interesse gesproken over de bomen, die we onderweg zijn tegen gekomen.
Morgen starten we ….. nog 6 campers te gaan…Welterusten!

• 24 Augustus 2015 - 18:35

Greet:

Ja,je kan/mag nu nog ff je eigen reisschema invullen toch.

Heel veel plezier,maar dat zal vast lukken.
    Liefs Greet

• 26 Augustus 2015 - 15:25

Jannie En Piet Verhoeven:

Wij gaan jullie volgen,allemaal een fijne vakantie geniet ervan.

• 26 Augustus 2015 - 15:49

Fred:

Nog even wat spulletjes inpakken en dan gaan we op pad.